GUUUULD =)


Jag lyfter bucklan (:

Halloj! =)
Idag vaknade jag vid 11, hade gärna sovit längre om det inte var för att mamma och johannes kom inklampande och väckte mig, haha. De hade åkt till löthallen på morgonen för att de skulle lämmna macthtröjorna till 94:orna. Sen åt vi lunch, det blev fiskbullar och potatismos. Efter maten åkte vi till väsbyhallen och tittade på 96:orna, själv tittade jag  mest på danni eftersom hon spelade med dom.. HON GJORDE 6 MÅL :D snacka om att stå i en klass för sig. Jag hade ju själv en cup att spela så efter att ha tittat på 96:orna drog vi till löthallen. Vi var 1 timme för tidiga men det spelade ingen roll. Det är ju alltid kul att titta på foboll :D alex var också där, hon hade dragit dit tidigare för att titta på 94:orna. Och som den glädjespridare hon är gick timmen fort ;) klockan fyra var alla i båda lagen på plats. Vi gick ner i omklädnings rummet och hade  30 minuters snack. Mitt lag skulle spela den första semifinalen mot Rågsved. Alla var nervösa så vi tog några snabba rusher för att få bort den störsa nersvositeten. När dommarna blåste igång försvann all min nervositet som hade gömt sig nere i magen,  hur det var med de andra tjejorna vet jag inte riktigt men det brukar ju vara så att nervositeten försvinner när matchen startar. Vi gick in med ett stort självförtroende och tog tag i matchen på en gång. Som belöning gjorde felle ett snabbt mål. Vi vann matchen med 3-0 och var klara för FINAL !!!! :D:D:D Efter oss skulle aik lag 1 spela så vi höll tummarna för att de också skulle klara att ta sig till final. De skulle möta Rissne som hade varit jätteduktiga i grupp spelet. Det var rissne som vi hade spelat den första matchen mot... som sagt den har jag glömt redan. Ledsamt nog så vann rissne med 2-0. En bitter revansch lust kröp nere i maggropen, vi skulle få möta rissne i final! Efter en 45 minuters vila skulle lag 1 spela om tredje och fjärde plats. En mycket jämn match som avslutades på straffar där Sofia höll tätt, och tog hem tredjeplatsen. NU VAR DET DAGGS FÖR FINAL!  Om vi var nervösa inför semin var det inget jämfört med nu! Men som vid semin försvann nervositeten när dommaren blåste igång matchen. Full rulle från start rissnes nummer 9 som var riktigt duktigt började attackera direkt, men vi var likna sugna på att vinna så det var riktigt jämt. Efter 10 minuer stog det fortfarande 0-0 och av någon anledning så var den här matchen 2 gr 10. Under pausen snackade vi ihop oss och taggade till ännumera. Och efter 5 minuter fick vå belöning för allt slit! Antonia gjorde 1-0!!! Alla bev hysteriska haha, det var så härligt. De sissta 5 minuterna var nog de längsta 5 minuterna i mitt liv. Rissne kämpade  och kämpade för att få in 1 mål men Lorin klarade hålla tätt samt hela laget som kämpade som jag vet inte vad!  När dommaren blåste i visselpipan skrek alla och var helt överlyckliga, alla från lag 1 sprang in på planen och kramade oss. VI HADE VUNIT RISSNERAKETEN ! Snacka om en bra start på året! Under prisutdelningen hade alla svårt att stå stilla,vi var så glada!  Efter att ha gett medaljerna och pokalerna till 3 och 2 an var det äntligen våran tur. Vi kunde knappt tro våra ögon, den där pokalen var nog det största vi någonsin hade sett, den var enorm! Och eftersom jag är kapten fick jag äran att höja pokalen i skyn =)
Efter lite lagfoton osv var det daggs att lotta ut pokalen, som vanligt vann inte jag, höhö :P Men den lyckliga vinnaren blev Carro, jag är glad för hennes skull. Nu sitter jag hemma med världens störtsa leénde på läpparna, men men, daggs att sova imorgon är det daggs för kvartsfinal i SM med 94:orna.
God natt, ÄLSKAR ALLA I LAGET NI ÄR SÅ UNDERBARA ! <3

Lag 2.


Alla i laget :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0